خبر خبر

نوروز 98 در فرودگاه مهرآباد بهار خدمات بهينه فرودگاهي است .
مدير کل فرودگاه بين المللي مهرآباد در خصوص ارتقا خدمات در فرودگاه مهرآباد براي پذيرش مسافرين نوروزي اعلام امادگي کامل نمود

با توجه به آغاز  سفرها ی نوروزی و افزایش  پروازهاآیا فرودگاه مهرآباد آمادگی لازم برای ارائه خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی را دارد؟ و چه اقداماتی برای ارتقا خدمات  سفرهای نوروزی در مهراباد انجام گرفته است ؟

صفی نیا  مدیرکل فرودگاه مهرآباد  گفت در ابتدای کار وبرای برنامه ریزی اصولی در استقبال از سفرهای نوروزی   ستاد تسهیلات نوروزی به منظور انجام عملیات نوروزی  در فرودگاه مهرآباد تشکیل داده شد وعملا این ستاد در نیمه دوم بهمن ماه  فعالیت خود را برای اجرای تمهیدات لازم درفرودگاه مهرآبادچه در خصوص فضا سازی وچه برنامه ریزی پروازی  آغاز نمود.

وی  گفت: تامین ایمنی و امنیت، ارائه خدمات بهینه فرودگاهی، نظارت بر عملکرد شرکت های هواپیمایی و آماده سازی ترمینال ها، نمازخانه ها، رستوران ها وپارکینگ ها وتاکسیرانی  از اولویت های خدمت رسانی مستقیم با مسافرین فرودگاهی می باشد . وبصورت مکتوب همه موارد را به سازمانها وارگانها وشرکت های خدمت رسان فرودگاهی متذکر شده ایم .      

چه اقداماتی برای تسهیل سفرهای نوروزی انجام شده است ؟      

خوشبختانه در فرودگاه مهرآباد روند اعزام وپذیرش مسافرین تسهیل وتا حدودی کاستی های ارائه خدمات بهینه فرودگاهی رفع گردیده است .و امسال نیز چون سالهای گذشته از ماه های قبل  اقدام به روانسازی فرآیندهای اعزام و پذیرش مسافر وآماده سازی زیر ساخت های فرودگاهی وساماندهی امکان تجاری ونظارت بر عملکرد رستورانها ونظارت مستمر بر چگونگی انجام وبرنامه ریزی پروازهای شرکت های هواپیمائی جهت پذیرش مسافرین نوروزی انجام شده است.

وی گفت: تجهیز ونظافت نمازخانه ها وترمینالها ونوسازی سرویس های بهداشتی ٬ نوسازی پله های برقی وآسانسورها ٫ زیبا سازی محوطه و فضای سبز و کاشت گل های فصلی نوسازی زیر ساخت های تاسیساتی ، وبروز رسانی روشنایی سطوح پروازی وساماندهی اپرون های فرودگاه از جمله اقداماتی است که به همین منظور  انجام گرفته است .

وما با آمادگی کامل به استقبال سفرهای نوروزی ومسافرین نوروزی می رویم .

فرودگاه مهرآباد در راستای کاهش تاخیرهای پروازی وپاسخگویی ایرلاینها در صورت کنسلی پرواز وتاخیرات احتمالی چه اقداماتی انجام داده است ؟

وی  با اشاره به اینکه همکاران ما در فرودگاه مهرآباد و تمامی ارگان ها و سازمان ها٬ آمادگی ارائه سرویس های رفاهی و خدماتی را به مسافران دارند٬ گفت: شرکت های هواپیمایی باید از قبل به مسافران جهت زمان و ساعت تاخیرات احتمالی پروازها اطلاع رسانی کنند ودر شرایط ویژه نفرات پاسخگو در ترمینالها در نظر بگیرند .تامسافران در فرودگاه دچار سردر گمی نشوند و حتما باید نماینده تام الاختیار شرکت هواپیمایی در زمان پرواز در مهرآباد جهت پاسخگویی به مسافران حضور داشته باشند.ودر صورت نقص فنی حتما برای پرواز هواپیمای پشتیبان باید در نظر گرفته شد ودر خصوص این مهم با سازمان هواپیمائی کشوری نیز مکاتبه گردیده است . وتامین هواپیمای BACK UP (پشتیبان) با توجه به تاکید سازمان هواپیمایی کشوری در ایام نوروز الزامی می باشد.زیرا با این حجم پرواز ومسافر در فرودگاه مهرآباد تاخیرات احتمالی ناشی از نقص فنی یا موارد دیگر می تواند در ترمینالها فرودگاه مهرآباد منجر به بحران شود .

 

ایا در زمان عملیات نوروزی در خصوص پارکینگ وتامین تاکسی اقداماتی در فرودگاه مهراباد انجام شده است ؟

فرودگاه مدتی است که مشکل محل  پارک خودروترافیک در محدوده فرودگاه را حل نموده است وخوشبختانه وما در این زمینه دیگر مشکل حادی نداریموبا برقراری   حمل ونقل چند وجهی در فرودگاه مهراباد از جمله اتصال فرودگاه به خط مترو وهمچنین اتوبوسرانی وتاکسی های فرودگاهی می توانند مسافرین ومراجعین فرودگاهی  دسترسی راحت تری به فرودگاه داشته باشند در زمینه تاکسیرانی باید بیان نماییم که خوشبختانه با جلسات مکرر با تاکسیرانی تهران تعاملات خوبی در این زمینه درفرودگاه مهرآباد انجام گرفته است .وبا ساماندهی تاکسی های  بنده اظهار می نمایم که در طول تعطیلات نوروز در این خصوص هیچ مشکلی نداشته وبا آمادگی کامل به استقبال سفرهای نوروزی می رویم  اما پیشنهاد می نمایم برای کاهش هزینه سفر وتردد راحت در محدوده فرودگاه مسافرین فرودگاهی از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده نمایند.

فرودگاه مهراباد در راستای کاهش تاخیرهای پروازی و پاسخگویی ایرلاین ها در صورت تاخیر و یا کنسلی پرواز اقدامات و مذاکره ای با شرکتهای هواپیما داشته است؟

ایشان در ابتدا تاکید نمود شرکتهای هواپیمائی باید از فروش بلیت به مسافرین قبل از دریافت مجوز پرواز اکیدا خودداری نمایند و همچنین رعایت جدول زمانبندی پروازها و برنامه پروازی که از قبل توسط این فرودگاه تهیه شده است.حتما باید رعایت شود .

ما در چند ماه گذشته با جلسات مکرر با ایرلاینها وحتی دخالت مستقیم دادستان فرودگاه مهرآباد در این خصوص اقدامات تاثیر گذاری انجام داده ایم وخوشبختانه با تعامل دادستانی وفرودگاه مهرآباد حجم زیادی از این مشکل حل گریده است  ودر فرودگاه مهرآباد در مرحله اول  سامان بخشیدن به وضعیت پروازها در الویت امور مدیریت قرار گرفت  زیرا ریشه بسیاری از نابسامانی هایی که در فرودگاهها ایجاد می گردد ناشی از عدم اطلاع مردم از حقوق خود می باشد با اطلاع رسانی مردم ایرلاینها هم موظف به رعایت استانداردها گردیدند .

ایشان تاکید نمود که دادستان فرودگاه در تاخیرات شرکت های هواپیمایی به صورت جدی ورود پیدا کرده است .

سال گذشته مقرر شد با ایرلاینهایی که بیشترین تاخیر را داشته باشند برخورد شود آیا این امر محقق گردید ؟

ما در سال  گذشته در پایان عملیات نوروزی بامعرفی  ایرلاینهایی که بیشترین تاخیر را داشته اند با آنها برخورد قانونی نموده وبرعکس این قضیه ایرلاینهایی که کمترین تاخیر را داشته اند به عنوان ایرلاین نمونه نوروزی معرفی گردیدند .وحتی ما از این اهرم برای وصول مطالبات وتشویق ایرلاینها هم استفاده نمودیم .

متوسط روزانه پروازها در ایام نوروز چه میزان است؟ایا رشد پروازی را پیش بینی می کنید؟

در ایام نوروز بیش از 45 درصد پروازهای داخلی سفرهای نوروزی از مهرآباد سرویس دهی می شوندبه طور میانگین بیش از 380 پرواز در روز در مهرآباد انجام می شود که پیش بینی می کنیم.واحتمالا افزایش 10% مسافر در مهرآباد را پیش بینی می کنیم  .در سال گذشته از تاریخ 25 بهمن لغایت 15 فروردین بیش از 8 هزارپرواز و 900هزار مسافر  در فرودگاه مهرآباد  جابه جا شده اند .

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

مورد مرتبطی یافت نشد