خبر خبر

شمارش معکوس براي نصب سيستم سوئيچينگ فرودگاه مهرآباد
سيستم سوئيچينگ ارتباط بين گيرنده و فرستنده و همچنين مکالمات برج مراقبت پرواز و خلبان را با ايمني بالا برقرار واطلاعاترا رد و بدل مي کند اين سيستم با همت شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران بعد از 25 سال در فرودگاه مهرآباد نوسازي مي شود.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه مهرآباد در جلسه ای که به منظور برنامه ریزی نهایی جهت نصب سیستم سوئیچینگ جدید در برج و اپروچ فرودگاه مهرآباد و با حضور نیک بخت مدیرکل کنترل ترافیک هوایی ، حبیب الهی مدیرکل ارتباطات و ناوبری و همچنین صفی نیا مدیرکل فرودگاه مهرآباد و روسا و کارشناسان ستادی و فرودگاهی در فرودگاه مهرآباد تشکیل شد.

صفی نیا در خصوص آماده سازی زیرساخت های نصب سیستم های سوئیچینگ در فرودگاه مهرآباد گفت: از ماه ها قبل بهسازی و نوسازی ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه را شروع کرده ایم و زیرساخت های نصب سیستم سوئیچینگ راهم در کنار این پروژه به انجام می رسانیم و این پروژه در پاییز سال جاری کاملا عملیاتی می گردد .

وی تاکید نمود : همکاران اداره کل ارتباطات باید در نظر بگیرند که فرودگاه مهرآباد با این حجم نشست و برخاست دقت ، سرعت ، تعامل و همکاری بیشتری را می طلبد و باید تلاش نماییم در اسرع وقت این پروژه را به سامان برسانیم و این را در نظر داشته باشیم که تعطیلی  برج و اپروچ  فروگاه مهرآباد خسارتی جبران ناپذیر دارد لذا باید با اتکا به تخصص و تعهد و تلاش وافر همکاران ستادی و فرودگاه مهرآباد این پروژه را همزمان با عملیاتی بودن برج واپروچ انجام دهیم .

حبیب الهی گفت : این سیستم بسیار پیشرفته از شرکتی اتریشی خریداری گردیده و همکاران ما در اداره کل ارتباطات و فرودگاه مهرآباد در خصوص نصب ، راه اندازی و استفاده از این سیستم آموزش های لازم را کسب نموده اند  و اکنون شرایط لازم جهت ترخیص این سیستم نیز در گمرک تهران انجام گردیده است.

وی گفت : سیستم سوئیچینگ فرودگاه مهرآباد هفته آینده وارد مهرآباد می گردد و ما در ابتدا باید  قبل از نصب این سیستم ، کلیه اقدامات در خصوص راه اندازی سیستم های ایستگاه فرستنده را انجام داده تا بعد از ورود و جانمایی سیستم در فرودگاه مهرآباد با سرعت بیشتری به ادامه کار بپردازیم.

حبیب الهی اعلام نمود که قبلا نصب این سیستم ها را متخصصین خارجی انجام می دادند ولی خوشبختانه اکنون به دست متخصیص ستادی و فرودگاهی با سرعت و دقت بیشتر و صرفه جویی ارزی قابل توجهی نصب می گردد.

سپس نیک بخت گفت : باید توجه داشته باشیم که نصب و راه اندازی این سیستم با همزمانی کنترل نشست و برخاست پروازهاانجام می گیرد و بحث از فرودگاهی چون مهرآباد می باشد که روزانه بیش از 400 پرواز در آن انجام می گیرد و این دقت ، سرعت و ایمنی وافری در حین انجام کار  می طلبد.وهمچنین باید امکانات جانبی این دستگاهها همزمان با ورود به مهرآباد جهت تسریع در انجام پروژه مهیا شود .

در ضمن اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات اداره کل ارتباطات و و ناوبری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران می باشد.

-------------------------------------
نظرات