خبر خبر

ارتقا قابل توجه خدمات تسهيلات فرودگاهي مهرآباد / رضايتمندي مسافرين در ارزيابي (ASQ)
مديرکل فرودگاه مهرآباد از ارزيابي کيفيت خدمات فرودگاهي (ASQ) در کوارتر چهارم ۲۰۱8 همزمان با سه ماهه سوم 2018 خبر داد.وگفت مسافرين ومراجعين فرودگاه مهرآباد در فرم هاي اين ارزيابي بين المللي با ابراز رضايت از وضعيت موجود ما را در ادامه مسير ارتقا خدمات ياري نمودنده اند .ودر ضمن در اين دوره نسبت به دوره هاي قبل سطح رضايتمندي بيشتري را نشان مي دهد

مديرکل فرودگاه مهرآباد از ارزيابي کيفيت خدمات فرودگاهي (ASQ) در کوارتر سوم ۲۰۱8 همزمان با سه ماهه سوم 2018 خبر داد وگفت مسافرین ومراجعین فرودگاه مهرآباد در فرم های این ارزیابی  بین المللی  با ابراز رضایت از وضعیت موجود ما را در ادامه مسیر ارتقا خدمات یاری نمودنده اند .ودر ضمن در این دوره نسبت به دوره های قبل سطح رضایتمندی بیشتری را نشان می دهد

به گزارش روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، صفینیا با اشاره به اینکه این کار با تلاش معاونت تسهیلات فرودگاه مهرآباد و واحد نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران انجام می شود، گفت: در دوره قبلی در مجموع  350 پرسشنامه به زبانهای فارسی، انگلیسی و عربی بین مسافران مهرآباد توزیع و پس از تکمیل از سوی مسافران به دفتر مرکزی ASQ  مونترال کانادا ارسال شد.که در این دوره نیز همین روال صورت می پذیرد .

صفینیا توضیح داد: طرح کیفیت خدمات فرودگاهی در راستای الزام ارتقای حقوق شهروندی و خدمات فرودگاهی به مسافران و مراجعان فرودگاه، پس از بررسی نقاط ضعف و کاستی‌ها از دیدگاه مسافران و تلاش برای ایجاد تحولات در زمینه صیانت از حقوق شهروندی و ارتقای خدمات مناسب فرودگاهی در فرودگاه مهرآباد در حال اجرا است.واین ارزیابی ها به ما کمک کرد که بهتر بتوانیم در مسیر خواسته های مسافرین ومراجعین فرودگاه مهرآباد حرکت نمائیم .ودر چند روز شروع کوارتر چهارم 2018 رضایمندی بالاتری نسبت به دوره های قبلی از تسهیلات فرودگاهی در نظرات مسافرین مشهود می باشد . تمام فرآيندهاي خدمات‌رسان به مسافران فرودگاهي چارچوبي مشخص شده است تا از اين طريق نقاط ضعف و قوت شناسايي وسپس سنجيده شود.

وی بیان نمود از جمله مواردی که در دوره های قبل شاخص بوده واکنون نیز به کیفیت آن پرداخته شده شاخص بالای امنیتی  وبرخورد خوب کلیه کارکنان در ترمینالها بوده است .

مورد بعدی که در این دوره ارزیابی ، از رضایت بالایی برخورد دار بوده است دسترسی آسان مسافرین به امکانات بانکی به دلیل وجود خودپردازها در همه ترمینالها چه در مستقبلین وچه سالن ترانزیت بوده است .دسترسی راحت مسافرین ومراجعین به اینترنت رایگان یکی دیگر از مسائل قابل توجه بوده است که مسافرین ابراز رضایت نموده اند .

صفی نیا گفت :  با ایجاد فروشگاهها ی یکپارچه در ترمینالها ی فرودگاه مهرآباد سطح دسترسی مسافرین به امکانات خرید در رضایتمندی بالایی در این ارزیابی قرار گرفته است . وبا نصب وجانمایی کیوسک های اطلاع رسانی اطلاعات پرواز در قسمت های مختلف ترمینالها به دو زبان انگلیسی وفارسی به منظور اطلاع مسافرین فرودگاه مهرآباد از وضعیت پرواز وکانترها وگیت های پذیرش  از موارد قابل توجهی است که مسافرین اظهار رضایت نموده اند .

وی گفت یکی دیگر از موارد شاخص در ارزیابی این دوره رضایتمندی از تلاش برای تسهیل تردد وکاهش سردر گمی مسافرین به دلیل تعدد ترمینالهای فرودگاه مهرآباد ، تکمیل ساین های اطلاع رسانی از اماکن وارئه خدمات با نصب تابلوهای اطلاع رسانی بوده است که مسافر در بدو ورود به فرودگاه در جریان مسیر ودسترسی به اماکن مورد نظر قرار می گیرد .

ایشان بیان نمود چند مورد از تسهیلات فرودگاه مهراباد با استفاده از تکنولوژی های جدید در مسیر ارتقا خدمات ورضایتمندی که در چند ماه گذشته در فرودگاه مهرآباد عملیاتی گردیده وما به خروجی خوبی در این مقوله رسیده ایم می توان به کسب رضایتمندی صد درصدی از امکان دریافت کارت پرواز به وسیله کیوسک های خود پذیرش جهت مسافرین با بار همراه وبدون بار همراه وهمچنین  پذیرش اینترنتی مسافرین پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در ترمینال 4 و اطلاع رسانی مراحل پروازی به وسیله پیامک  برخی از شرکت هواپیمایی در طول پرواز به منظور جلوگیری از سر در گمی مسافرین در ترمینالها اشاره نمود که امیدوارم به زودی بتوانیم این چند مورد را هم در همه ترمینالها وشرکت های هواپیمایی عملیاتی نمائیم .

گفتنی است، ASQ در جهت توجه به مشتری‌مداری و حقوق شهروندی در دنیا مطرح است و فرودگاههای متقاضی از سراسر جهان سالیانه طی چهار دوره (کوارتر) در این طرح شرکت می‌کنند. در این طرح براي ارزیابی ورسیدن به ایده ال نهایی تلاش می نمایند وما خوشبختانه از این ارزیابی به نتایج خوبی رسیده ایم که در طول این مدت با رفع کاستی ها توانسته ایم رضایتمندی قابل توجهی کسب نمائیم

 

 

-------------------------------------
نظرات