خبر خبر

مدیر عامل از افزایش سطح خدمت‎رسانی فرودگاه‎ها به مسافران و توجه ویژه به ایمنی و امنیت پروازها در نوروز خبر داد.

 

مدیر عامل از افزایش سطح خدمترسانی فرودگاهها به مسافران و توجه ویژه به ایمنی و امنیت پروازها در نوروز خبر داد.

به گزارش روابطعمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد  مه آبادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی که در حاشیه مراسم آغاز به کار پروازهای نوروزی فرودگاههای کشور در فرودگاه مهرآباد حضور داشت ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و نوروز 96، گفت: امروز جنب و جوش خاص و ویژه را در فرودگاه مهرآباد و دیگر فرودگاههای کشور شاهد هستیم. ما امسال در همه فرودگاههای کشور آمادگی کامل داریم تا خدمات ویژهای را به مسافران ارائه دهیم؛ خدماتی که از یکی دوسال گذشته پیشبینی و زیرساختهای لازم را برای اجرای آنها آماده کردیم.

وی با بیان اینکه فرودگاههای سراسر کشور در ایام نوروز خود را برای پذیرایی از نزدیک به چهار میلیون مسافر و انجام نزدیک به 30500 سورتی پرواز آماده کردهاند، گفت: همانطور که اکنون در فرودگاه مهرآباد مشاهده میکنید بیش از ۳۰ گروه از دستگاههای اجرایی مختلف در فرودگاهها مستقر هستند و وظایف مختلفی را برای ایمنی و امنیت بیشتر مسافران محترم و تسهیل خدمترسانی به آنها برعهده دارند.

مهآبادی ادامه داد: امسال در تعداد زیادی از فرودگاههای کشور تسهیلات جدیدی را ارائه خواهیم داد از جمله اینکه در تمام فرودگاههای بینالمللی و برخی فرودگاههای دیگر امکان اتصال به اینترنت از طریق وای فای فراهم شده است. اکیپهای اورژانس، آتشنشانی و امداد و نجات جدیدی هم در فرودگاهها مستقر شدهاند.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه امسال چند کار ویژه برای خدمترسانی بهتر به مسافران انجام شده است که میتواند خدمات ارائهشده را نسبت به گذشته متمایز کند، گفت: ما یک سیستم اطلاعرسانی و پاسخگویی فراگیر به مسافران را به صورت یک دستورالعملهای صادر و ابلاغ کردیم و فرودگاهها اجرای آن را تمرین کرده و آماده هستند. همینطور برای اولین بار تمامی مدیران ستادی را برای نظارت عالی بر حسن اجرای دستورالعملها و برنامههای ابلاغ شده تقسیم و اعزام کردیم. علاوه بر این اسامی شیفتهای مدیریتی نیز مشخص شده است که تلفنهای آنها در سایت شرکت قرار داده شده است. یک سامانه مرکز پیامکی ویژه نیز ایجاد کردیم تا مردم هرگونه مشکلی را از طریق آن با همکارانمان در قالب اکیپهای نوروزی 24 ساعته، در میان بگذارند. یک سیستم نظرسنجی از مسافران و یک سیستم یکپارچه رسیدگی به شکایات مسافران نیز در فرودگاهها مستقر شده است.

وی با اشاره به موضوع گرانفروشی در فرودگاهها گفت: یکی از مشکلاتی که بعضاً از فرودگاهها نقل شده است قیمتهای بالا و گرانفروشی کالاها در غرفههای تجاری فرودگاهها است. برای رفع این مشکل پیشبینی کردیم که تمامی قیمتها در سایت فرودگاه وارد شود و به این ترتیب مسافران میتوانند با اتصال به اینترنت فرودگاهها با مراجعه به وبسایت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، قیمتها را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه امسال تعداد فرودگاههای شب پرواز که خدمات 24ساعت ارائه میدهند افزایش یافته است گفت: امسال در همه جوانب برنامهریزی کردهایم و امیدواریم یک نوروز ایمن، امن و شادی را داشته باشیم. همکارانمان حتی برای شادکردن و پذیرایی از کودکان نیز خودشان را آماده کردهاند. محاوط فرودگاهی هم با انجام کارهایی مانند کاشتن درخچهها و گلها و تغییر مبلمان فرودگاهی تقریباً رنگ و بوی نوروزی گرفتهاند.

مهآبادی با دادن این خبر که یکی از دو فرودگاهی که به صورت پایلوت طرح خدمترسانی با استانداردهای بینالمللی در آنها اجرا شده، توانسته است رتبه ارزندهای را در سطح فرودگاههای جهان کسب کند، گفت: این تحول چشمگیری در عرصه فرودگاهی ما است که به امید خدا بزودی از آن رونمایی خواهیم کرد، علاوه بر این سطح سرویس همه فرودگاههای کشور نیز براساس استانداردهای بینالمللی ارتقا پیدا کرده است. ودر مهرآباد این سطح بیشتر از بقیه فرودگاهها نمود یافته است .

 

-------------------------------------
نظرات